Najčastejšie chyby pri tvorbe Reels a ako sa im vyhnúť

Padima
By Padima

Sociálna platforma ako Instagram poskytuje množstvo možností ako odpromovať seba, svoju prácu alebo biznis pre masu ľudí. Tvorba Reels videí v dnešných dňoch predstavuje najefektívnejší spôsob ako sa dostať do povedomia množstva ľudí. Navonok sa môže zdať, že natočiť a pridať video je jednoduché, opak je však pravdou. V praxi sa často opakujú základné chyby, ktoré ovplyvňujú váš potenciálny úspech a ak sa chcete vyhnúť tomu, aby vaše videá zostali nepovšimnuté, dbajte na ich minimalizáciu.

1.  Zlá kvalita videa - azda najzákladnejšia chyba, ktorej sa môžete dopustiť. Rozmazaný či zrnitý obraz alebo nedostačujúce osvetlenie sa môžu podpísať na kvalite vášho videa a výrazne tak ovplyvniť jeho potenciál.  Vaše video tak vyzerá neprofesionálne a znižuje sa tak sledovanosť videa.  Videá s vysokou kvalitou majú väčšiu šancu osloviť pozornosť divákov.

2.  Zlé rozlíšenie - druhou najčastejšou chybou je nesprávne rozlíšenie. Na tejto platforme (rovnako aj na TikToku) sa využíva vertikálny formát 9:16 (1080x1920px). Ak video natočíte v inom formáte, môže sa nesprávne orezať a zobrazuje sa tak zle. Diváci v takomto prípade jednoducho posunú prstom k ďalšiemu videu.

3.  Ignorujete trendy - vo svete sociálnych sietí je dôležité doslova zostať trendy. Trendy, ktoré sa týkajú či už kontentu alebo hudby  používanej vo videách, zvyšujú vaše šance na úspech k osloveniu ďalších nových divákov. Ak to nevyužívate, obsah tak nemusí byť dostatočne viditeľný pre širšie publikum. Preto je dôležité byť stále v obraze a sledovať čo práve letí.

4.  Nevyužívate titulky - možno si poviete prečo sú titulky tak dôležité. Titulky sú v dnešnej dobe veľkou súčasťou množstva videí. Veľa ľudí sleduje videá bez zvuku a preto sú nevyhnutné. Ak ich nevyužívate, znamená to, že veľa ľudí vaše video ľahko prehliadne. Ich pridaním zabezpečíte dostupnosť pre každého. V neposlednom rade dodajú videu aj trochu šmrcu.

5.  Zabúdate na call to action -  jednoducho povedané, nenabádate svojich divákov k interakcii. Či už je to like, komentár alebo zdieľanie. Zahrňte to do svojich videí a využite tak aj potenciál algoritmu, ktorý zvykne podporovať videá s vysokou interakciou.

Vyhnutie sa týmto chybám vám môže pomôcť vytvoriť kvalitnejšie a divácky atraktívnejšie videá tak, aby dokázali zaujať publikum. Nezabúdajte na malé detaily, ktoré ale môžu mať veľký vplyv vašich videí. Zapracujte tieto tipy do praxe a tvorte videá, ktoré vyniknú medzi vašimi divákmi.