Základy TikToku: Ako tvoriť obsah, ktorý osloví publikum
Tiktok je jednou z najrýchlejšie rastúcich sociálnych sietí, ktorá v dnešných dňoch v podstate valcuje internet a dokáže priniesť množstvo sledovateľov. Aby ste na tejto platforme dokázali vyniknúť, je dôležité poznať niekoľko tipov a rád, ako sa to dá dosiahnuť.
1. Obsah
Odporúča sa zhotovovať krátke videá (cca 15 - 60 sekúnd). Obsah videí, ktorý dokáže byť najviac v trendoch sú predovšetkým videá, ktoré sú vzdelávacieho obsahu alebo DYI videa. V prípade, že ste tvorca, obsah je samozrejme na Vás. Dôležité však je tvoriť ho zaujímavou a kreatívnou formou a tiež byť originálny. Predsa, kreativite sa medze nekladú.
2. Konzistentnosť v postovaní
Pravidelnosť v pridávaní príspevkov je doslova kľúčom k možnému úspechu. V stručnosti môžeme povedať, že čím viac toho pridáte, tým lepšie. Odporúča sa denné postovanie, ale opäť je to variabilné, respektíve záleží na Vás, ako si to nastavíte, dôležité je však stále udržať to na pravidelnej báze (minimálne niekoľkokrát týždenne)
3. Viditeľnosť
Vašu viditeľnosť môže zvyšovať algoritmus. Na podporu algoritmu je potrebné urobiť aj svoj podiel úspechu videa. Algoritmus podporuje videá s väčšou interakciou. Pod interakciu spadajú lajky, komentáre či zdieľanie. Čím viac týchto faktorov vaše video obsahuje, tým viac vás algoritmus podporí. Nebojte sa používať aj hashtagy (vlastné, ale pokojne aj #fyp, #ForYou). Chytiť sa hocijakého TikTok trendu je tiež dobrou možnosťou, ktorá môže vystreliť správnym smerom.
4. Interagujte s publikom
Interakcia s publikom je tiež veľmi dôležitá. Aktívne odpovede na otázky či podnety Vašich divákov. Je dobré reagovať aj na negatívne komentáre, ale zachovať si úroveň a reakciu brať s nadhľadom. Aj hate komentár je komentár. Tento druh komentárov, aj napriek tomu, že je negatívny, tak určitým spôsobom zvyšuje pozornosť okolo Vášho obsahu. V skratke, buďte pripravení reagovať a ukázať, že si ceníte každú spätnú väzbu.
5. Využívajte Call To Action
V stručnosti povedané, vyzvite svojich divákov k nejakej akcii ( like, komentár, follow, odpoveď na Vašu otázku či použitie určitého hashtagu). Aj toto dokáže ovplyvniť interakciu ľudí s vašimi videami.
6. Správny timing
Sledujte, v ktorých časoch pridanie Vašich videí máte najväčší dosah či interakcie a snažte sa prispôsobovať tomuto času. Prípadne si stanovte jeden konkrétny čas, ktorý považujete za vhodnú alternatívu. Nie je to nutnosť, ale môže to pomôcť.
7. Vaša autentickosť
V neposlednom rade je hlavné byť autentický a stále sám sebou. Diváci dokážu oceniť úprimnosť a prirodzenosť autora. Otvorenosť dokáže vybudovať dobrý základ určitého vzťahu s komunitou, ale to už samozrejme závisí aj od vašich cieľov vo vzťahu s vašimi divákmi.